Veel organisaties maken waardevolle content op basis van ‘toevallige’ bijzondere momenten zoals een nieuw product, een nieuwe klant of iets humoristisch. En dat moet vooral zo blijven. Maar kent jouw publiek het hele verhaal van jouw organisatie? Zijn ze werkelijk betrokken bij jouw merk? Inspireer en vermaak jouw publiek met waardevolle content waar ze echt op zitten te wachten. De groep van fans (fanbase) van merkambassadeurs zal blijven groeien. Daar heb je wel een passende content marketing voor nodig. 

Content Marketing Training

Een contentstrategie bestaat uit elementen als doelstelling, postitionering en kennis van je publiek. Maar het belangrijkste wordt vaak vergeten en dat zijn medewerkers van de organisatie. Die in meer of mindere mate dagelijks met jouw publiek in contact staan. Jouw medewerkers en jouw publiek bepalen de verhaallijn van jouw organisatie. Door het regelmatig delen van waardevolle content is het mogelijk om een steeds groter publiek te bereiken. Nodig ze uit om mee te schrijven, te lezen en te praten. Jouw betrokken publiek weet hierdoor wat je wel en niet kan betekenen voor hem of haar en voelt zich verbonden. Jouw conversie is een logisch gevolg.

  • De kracht van onderscheidende content marketing
  • Belang van SEO vriendelijke content
  • Bepalen van je publiek (buyer persona´s)
  • Een contentstrategie in 6 stappen
    • Marketing Goals
    • Doelgroep
    • De boodschap
    • De structuur en eigenschappen van een goede content
    • Kanaal keuze
    • Resultaat meten

Doelgroep

Deze training is voor iedereen die al met content werkt maar een verdieping zoekt in een meer structurele aanpak. En voor professionals die onlinebureaus meer sturing willen geven. Denk aan: marketeers, communicatieprofessionals, brandowners, (web)redacteuren en andere content makers.

Resultaat 

  • De verschillende vormen van content marketing zijn je duidelijk
  • Het onderscheid tussen de contentniveau´s als organisatie, afdeling of product
  • Conversiegerichte content begrijp je
  • Storytelling en klantbeleving kan je slim inzetten
  • Waardevolle content voor jouw doelgroep kan je creëren
  • De vorm en boodschap van content kan je testen en vervolgens aanpassen
  • Praktische tools contentbeheren ken je nu 

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.