Content Strategie

Als organisatie´kom je niet weg´met simpelweg het zenden van je boodschap. Je zal interactie moeten zoeken met je publiek en in gesprek moeten blijven. Met de juiste content in beeld, geluid of woord is dat zeker mogelijk. Daarnaast is het zaak om jouw content altijd in lijn met je merk en merkwaarden te krijgen en te houden. Zodat je op zowel korte als de lange termijn het juiste publiek blijft aanspreken. In deze training krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content dat aansluit bij de klantreis van je doelgroep. Je legt de basis voor een eigen effectieve content strategie en ontdekt hoe je het hele jaar door relevante content kunt maken.

Training Content Strategie - IPro Training NL

Programma

Dag 1. Groundwork

  • De ontwikkelingen van Marketing en Media in vogelvlucht
  • Verkenning van eigen Mssie + Markt.
  • Bepalen van de Kern Activiteiten en Interne Succesfactoren.
  • Merkidentiteit + Key Words
  • Buyer Journey + Doelgroepen + Buyer Persona´s
  • Strategische doelstellingen van Management + welke freelancers zitten waar?
  • Ronde tafelgesprekken organiseren met medewerkers, klanten of leveranciers. 

Dag 2. Content is King

  • Contentplan
  • Contentstrategie
  • Contentkalender
  • Contentdoelstellingen
  • Sales Funnel opzetten
  • Stijlguide
  • Input ronde tafelgesprekken integreren

Dag 3. Tooling + Testing

  • Vergelijking van beschikbare tools als Coosto + Hootsuite + Saleswings + OBI4wan + Apostl + Hubspot + Semrush + Uberflip + buzzsumo + Loomly etc.
  • KPI´s
  • Succes meten
  • Meten, Analyseren en Bijstellen

Doelgroep

Alle medewerkers die in de praktijk al met content werken. Die meer vanuit een strategisch oogpunt onderscheidende en effectieve content willen maken. Denk aan marketeers, brand managers, communicatieprofessionals, social media-specialisten, (web) redacteuren en andere contentmakers.

Resultaat

Na deze training ben je in staat om de juiste content te creeren voor jouw publiek met behoud van je merkwaarden. Je denkt vanuit strategisch oogpunt in lijn met de identiteit van het merk of de organisatie, je kunt persona’s definiëren, een content strategie bepalen, thema’s en onderwerpen formuleren en een content planning opstellen.Je leert om rekening te houden met de invloeden van de markt, je eigen organisatie, het publiek, de customer journey en de beschikbare middelen om de juiste keuzes te maken en niet met hagel te schieten.

Informatie

Je kan Marcel G. Buijs benaderen per telefoon op 0636 1944 52 of via de mail op info@iprotraining.nl. Je kan dan je vragen stellen over jouw specifieke situatie. Klik hier als je graag eerst nog even verder kijkt.

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.