Je besluit dat het tijd is voor een nieuwe (verbeterde) website. Vervolgens wil je traffic op je site. Maar veel belangrijker is het nog natuurlijk dat je daadwerkelijk conversies gaat behalen. Soft conversions als een naam van een mogelijk klant, een inschrijving voor een nieuwsbrief of je wil dat je bezoekers een white paper downloaden. Of hard conversions als een daadwerkelijke aankoop wat voor een webshop een utltiem doel is. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe kan je dit verbeteren of optimaliseren zodat je website echt een conversiemachine wordt?  In deze basistraining conversie optimalisatie draait het hierom.

Conversie Optimalisatie Training

In deze training Conversie Optimalisatie ga je aan de slag met je eigen website. De Sales Funnel speelt een grote rol in deze training. Deze Sales Funnel kent 4 fases namelijk Awareness, Capture, Conversion en Loyalty. Op elke website komen bezoekers. Bezoekers die jou weten te vinden via je social media kanalen. Of denk aan bezoekers die via Google Ads op jouw website belanden. Maar ben jij in staat om van die strangers op je website bezoekers te maken die vaker terug gaan komen? Welke barrières bestaan er nu? Is jouw website goed te navigeren? Is het duidelijk waar welke informatie te vinden is? Welke aanpassingen zijn mogelijk om ook deze bezoekers vast te houden? Gaan ze echt de capture fase in en klikken ze daadwerkelijk door jouw website? Om hier stappen in te zetten worden de volgende onderwerpen behandeld.

– Wat is conversie optimalisatie
– Hotjar
– A/B testen
– Hypothese opstellen

Ochtendprogramma – Heuristieken

– Afleiding
– Teksten
– Verleidingsprincipes
– Hoe beslissen mensen? (beslissingsproces)
– Denkfouten
– Verliesaversie
– Voorspellen van gedrag
– Pricing
– Decoy effect
– Verliestaal
– Priming
– Endowment effect
– De vouw
– Webteksten
– Call-to-actions
– Sociale projectie false consensus

Middagprogramma – Data analyseren

– Conversieratio vs. waarde per bezoeker
– Segementeren (device/browser/os)
– Trechter/funnel maken
– Conversiepaden
– Contentgrouping
– Secundaire dimensie / thema’s
– Data importeren / Measurement protocol
– Uitstappunten

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor websitebeheerders, websitebouwers, communicatiemedewerkers met online in hun portefeuille of marketingmanagers.

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.