Google Analytics (GA) is een gratis applicatie van Google. In deze applicatie vind je informatie van bezoekers van jouw website. Om Google Analytics te kunnen gebruiken heb je een Google-account nodig. Iedereen die gebruik maakt van Google Mail (Gmail) heeft al zo´n account. Door het plaatsen van een trackingcode komt de informatie automatisch in je GA account. Deze trackingcode moet geplaatst worden in de broncode van je website. Als je een cookie plaatst kan Google Analytics nog meer informatie binnenhalen. Denk hierbij aan of de bezoeker je website al eens eerder bezocht heeft of dat de bezoeker voor de eerste keer op je website een kijkje neemt. Dus wil je meer uit je website halen investeer dan in je Google Analytics kennis en vaardigheden.

Google Analytics Training

In deze training leer je hoe je configuraties kan bijhouden die specifiek zijn voor jouw organisatie. Onder een configuratie verstaan we een aangepaste dimensie, statistiek of gebeurtenis. In deze worden geavanceerde analyse technieken verduidelijkt. Denk aan segmentering, rapporten per kanaal, doelgroeprapporten en aangepaste rapporten. Ook leer je meer over marketingstrategieën, zoals remarketing en dynamische remarketing waarmee je  advertenties weergeeft aan klanten die uw website al eerder hebben bezocht.

Dagdeel 1: Gegevens verzamelen en verwerken

  • Gegevens verzamelen met GA
  • Categoriseren in gebruikers en sessies
  • Configuratie-instellingen toepassen
  • Gegevens opslaan en rapporten genereren
  • Een meetplan maken

Dagdeel 2: Verzamelen en verwerken van gegevens instellen

  • Geavanceerde filters voor weergaven instellen
  • Uw eigen aangepaste dimensies maken
  • Uw eigen aangepaste statistieken maken
  • Gedrag van gebruikers begrijpen met ‘Gebeurtenissen bijhouden’
  • Meer handige configuraties

Doelgroep

Iedereen die meer uit Google Analytics wil halen om de website te verbeteren op basis van bezoekersgedrag en websiteprestaties. Die bekend is met de basispricipes van Google Analytics.

Resultaat

  • Gegevens analyseren per kanaal en doelgroep met behulp van aangepaste rapporten.
  • Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website
  • Configuraties bijhouden
  • Google Search Console koppelen
  • Convesie attributie
  • Zinvolle rapportages maken en interpreteren
  • Remarketing inzetten

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.