Google Tag Manager

Veel websites maken gebruik van JavaScript om het gedrag van de bezoekers in kaart te brengen. Dit gebeurt met behulp van stukjes code die we tags noemen. Als je bijvoorbeeld de bezoekers van jouw website wil monitoren dan werk je met Google Analytics. Maar waarschijnlijk werk je ook met Hotjar, Facebook, LinkedIn of andere programma´s. Dat kan best verwarrend worden. Hier kan Google Tag Manager hulp bieden! Je kan alle tags beheren via één gebruikerspaneel. Je implementeert simpelweg de tag van Google Tag Manager in de website en kan vervolgens alle tags centraal beheren. Dit komt het beheer én de performance ten goede.

Google Tag Manager Training

Is jouw website bouwer ook verantwoordelijk voor het beheer van je tags? Maar zou je om de snelheid erin te houden dit ook wel zelf willen doen? Volg onze training Google Tag Manager (GTM) zodat je zelf overal en altijd je eigen tags kan maken en kan bijwerken. Met deze training werk je vanuit een centrale plek met één code in plaats van losse codes. Ook het zelf inrichten van events is onderdeel van deze training. Zo heb jij regie en speel je snel in op de ontwikkelingen in de markt.

Tijdens de training gaan we aan de slag met theorie en praktijk. Dat betekent dat er afwisselend met theorie en praktijkopdrachten wordt gewerkt. De maximale groepsgrootte is 4 deelnemers. Dit heeft tot voordeel dat de deelnemers veel in beeld zijn bij de trainer, veel vragen kunnen stellen en eigen praktijkproblemen kunnen inbrengen.

  • Wat is Google Tag Manager
  • Container bouwen
  • Google Ads remarketing
  • Facebook tracking
  • LinkedIn Insights
  • Doelen in Google Analytics
  • Geavanceerde trackingsscripts:
  • Content engagement
  • Introductie en interface
  • Event tracking
  • Custom scripting
  • YouTube-video’s doormeten in Google Analytics
  • Cookiemuur met GTM
  • Scroll tracking met GTMr
  • Tevredenheid meten met GTM

Doelgroep

De training is bedoeld voor online marketeers, webanalisten en webmasters. Voor de IT Professional die kort en goed zelf tags wil leren plaatsen en beheren. We gaan ervan uit dat deelnemers aan deze training kennis en ervaring hebben met Google Analytics trackingcodes en bekend zijn met Google Ads pixels of Facebook pixels.

Resultaat na de training

  • De krachtige mogelijkheden van GTM
  • Tags aanmaken en plaatsen op je website
  • Meten en bijhouden van data van je website, Google Ads en andere advertentiesystemen
  • Events aanmaken
  • Functionaliteiten van GTM
  • Je kunt met GTM button clicks, PDF-downloads, video’s en e-commerce acties doormeten in Google Analytics
  • Nog niet tevreden? Klik hier voor extra informatie.

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.