Vind jij bezoekers op je website al prachting? Of wil je liever dat ze ook contact opnemen, zich aanmelden of een offerte aanvragen? Met dat laatste zal iedereen het eens zijn. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Dat jouw bezoekers over gaan tot jouw gewenste conversie? Zorg dan voor webteksten die aantrekkelijk geschreven zijn! Lekker leesbaar en overtuigend. Maar hoe je dat doet? Dat leer je in deze training overtuigende webteksten schrijven (copywriting)!

Doelgroep

Deelnemers aan de training zijn ondernemers, communicatiemedewerkers, webredacteuren en webbeheerders die worstelen met het schrijven van webteksten. Het kost ze té veel tijd, zorgt voor de nodige frustratie en ze zijn nooit echt tevreden over het resultaat. Dat kan anders, want website teksten schrijven kan je leren!

Overtuigende Webteksten schrijven (copywriting) Training

De training overtuigende webteksten schrijven (copywriting) zit vol tips + tools. Daarnaast gaan we ook een aantal theorieën bepreken. Dit doen we om de klant nog beter te begrijpen. We zullen aan de slag gaan met jouw eigen teksten. Op deze manier worden theorie en praktijk gelijk aan elkaar verbonden en verbeter je direct je eigen webteksten.

Module 1. Schrijven voor jouw ideale klant

  • Bezoekt jouw ideale klant jouw website?
  • Wat zoekt jouw ideale klant? Wat heeft hij nodig, wat spreekt hem aan en wat juist niet?
  • Is jouw homepage interessant genoeg voor je klant?
  • Hoe bouw je een ijzersterke verkooppagina op?
  • Schrijf je een pakkende ‘Over Ons’ pagina die jouw ideale klant aanspreekt? 

Module 2. Overtuigingstechnieken

  • Doelgroepgericht en overtuigend schrijven
  • Serke koppen en titels
  • Hoe speel je in op de koopmotieven van jouw ideale klant
  • Zorgen dat bezoekers sneller beslissen? Hoe maak je van bezoekers klanten?
  • Verhoog je conversie door op de juiste manier tekst, vormgeving en beeld te combineren

Module 3. Zoekmachine-optimalisatie:

  • Hoe achterhaal je (zonder dure tools!) hoe potentiele klanten zoeken?
  • Hoe verwerk je belangrijke zoekwoorden in titels, koppen en alinea’s.
  • Op welke andere manieren zorg je voor een betere vindbaarheid in Google
  • Hoe maak je SEO-teksten vooral lekker leesbaar voor bezoekers?

Module 4. Schrijfstijl en tone-of-voice: 

  • Hoe maak je teksten kort en bondig, pakkend en makkelijk leesbaar?
  • Welke stijl past bij jou?
  • Hoe zorg je dat je jouw ideale klant aanspreekt en aantrekt met je teksten

Resultaat

  • Je schrijft met meer gemak effectieve, overtuigende webteksten
  • Met praktische tools achterhaal je eenvoudig hoe je naadloos aansluit bij jouw ideale klant
  • Aan de hand van schrijfmodellen zet je snel goeie webpagina’s op
  • Weet waarover je moet schrijven en wat je gerust achterwege kunt laten
  • Krijg veel tips om jouw teksten pakkender, leesbaarder en overtuigender te maken
  • Je weet hoe je beter vindbaar wordt in Google
  • Met jouw webteksten overtuig je gemakkelijker je lezers
  • Meer conversies

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.