Training Online Marketing (TOM)

Online marketing is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Zowel consumenten als bedrijven zoeken, vergelijken en bestellen online. Niet alleen kantoorartikelen en computers maar maar zelfs (onderdelen) van complete machines bestelt men online. Kennis van online gedrag van consumenten en bedrijven is van essentieel belang om klanten te vinden en te binden. Kennis van belangrijke applicaties als Google Ads en Google Analytics helpt ook enorm om succesvol te zijn. Ook het kiezen van de juiste online strategie inclusief de keuzes voor social media is bepalend voor succes. De zakelijke markt werkt veel met LinkedIn en de consumenenmarkt is vaak meer gebaat bij Facebook marketing. Daarnaast is een website met goed scorenede webtektsten een belangrijk onderdeel van je SEO. Wil jij zelf aan de knoppen zitten? Wil je verbeteringen doorvoeren op al deze onderdelen? Volg dan de Training Online Marketing (TOM) bij IPro Training NL.

Training Online Marketing - IPro Training NL

Doelgroep

Medewerkers van Grote Bedrijven die onlinemarketing bureau´s aansturen en beter willen begrijpen wat er gedaan wordt. Medewerkers van MKB Bedrijven die de volledige online marketing en communicatie in hun takenpakket hebben. ZZP´ers die simpelweg niet de budgetten hebben om externe onlinemarketing bureau´s in te huren. Ze zijn trouwens enorm creatief in het bedenken van een goede naam voor hun bureau. Al langer dacht ik erover om een top 10 van de leukste namen te maken dus hier komen ze. Misschien is het wel zo eerlijk om later op LinkedIn nog een keer een poll uit te zetten zodat meer mensen hun mening kunnen geven.

 NaamStad
   
10.Fresh BridgeDen Haag
09.InternetpaleisGoes
08FingerspitzBreda
07.BlitskikkerHaarlem
06TomahawkNijmegen
05.PingwinUtrecht
04.Blauwe MonstersHoofddorp
03.Pittig BakkieNijmegen
02.AanpotersNijmegen
01.Happy IdiotsEindhoven

Programma

In de ochtend staat de theorie centraal en in de middag ga je met de opgedane kennis zelf aan de knoppen zitten. Ons doel is dat je gaat werken in je eigen digitale omgeving. Denk aan je egigen website, je eigen eigen Google Ads en je eigen Google Analytics. Het blijkt namelijk dat je veel meer leert als je zelf actief aan het werk ben met je eigen website en social media kanalen. Het vijfdaagse programma van de Training Online Marketing (TOM) kent de volgende hoofdonderwerpen.

Training Strategie op Dag 1.

De meeste organisaties in de 21e eeuw hebben een website, een linkedIn bedrijfsaccount en ze werken hybride. Maar is dat goed genoeg? Welke factoren onderscheiden jouw organisatie van de concurrent? Het kiezen van een strategie die werkt voor jouw organisatie kost tijd. Welk verdienmodel hanteert de organisatie? Google leeft van advertentie inkomsten. Airbnb bezit geen enkel vakantie appartement maar is de intermediair tussen huizenzoeker en huiseigenaar. De overeenkomst tussen deze twee voorbeelden is beide bedrijven een100% online strategie hebben.

Training SEO (zoekmachine optimalisatie) op Dag 2.

Hoe scoort jouw website in de Google Search Console? Als je dit weet heb je een nulmeting om van hieruit verder te gaan bouwen. Hoger komen in Google betekent meer vertoningen en meer clicks. Je bent erop uit om beter gevonden te worden in de zoekmachine van Google. Of Bing of Baidu de Chinese zoekmachine. Al domineert in Nederland Google de markt met 95% marktaandeel. Een belangrijk onderdeel van SEO is linkbuilding. Een tijdrovende klus waar geduld en discipline een belangrijke rol spelen. Om een start te maken kan je je aanmelden bij meerdere portals als startpagina. De populariteit van je website zal stijgen als je voldoende links hebt met andere relevante partijen in de markt.

Training Google Ads op Dag 3.

Je kan ervoor kiezen om geld vrij te maken voor Google Ads en zo sneller een hogere positie in Google proberen te bereiken. Op deze 3e trainingsdag geven we eerst uitleg over theorie achter Google Adverteren en gaan aan de slag met instellingen van Google Ads. Google Ads is namelijk op te splitsen in 5 onderdelen waar je kan adverteren. Je kan kiezen om te adverteren in Google Search om hoger in de zoekresultaten te komen. Je kan ook kiezen voor Display Advertising die wij kort ´plaatjes´ noemen. Jouw advertentie wordt dan getoond op de website van bevriende partners van Google. Google Shopping is geschikt voor praktische detailhandelsproducten en Youtube vertoont jouw reclamevideo tussen de fimpjes van de kijker door.

Training Social Media op Dag 4.

In de ochtend richten we op ons LinkedIn en zullen jouw persoonlijke profiel van verbetersuggeties voorzien. We kijken ook naar de bedrijfspagina en leggen uit hoe je een groep maakt. In de middag staaat Facebook centraal waar vooral de consumentenmarkt veel aanwezig is. De Facebook Businessmanager gaat je helpen om je advertentie goed op te zetten en te monitoren. En we pakken nog veel meer aan maar het is maar dat je een indruk hebt.

Training Google Analytics op Dag 5.

Het monitoren met gratis tool van Google namelijk Google Analytics kan je veel opleveren. Waar komen de bezoekers op jouw website vandaan? Welke kenmerken heeft jouw doelgroep? Je kan ook doelen vastleggen in Google Analytics zodat je kan zien of je deze doelen echt behaald. Om jouw data niet te vertroebelen gaan we ook je eigen IP Adres uitsluiten anders krijg je misschien een te rooskleurig beeld van je data.

Certificering

Na succesvolle afronding van deze training ontvang je een certificaat. Deze training is door het NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing) officieel erkend. Hierdoor is de waarde van deze training voor iedereen duidelijk en vergroot dit jouw carrière perspectief.

Informatie

Lijkt deze training jouw interessant om te gaan volgen? We werken altijd met kleine groepjes van maximaal 4 deelnemers met een hoog leerresultaat als gevolg. Wil je graag afstemmen of deze training voor jou geschikt is? Bel dan 0636 194 452 of mail naar info@iprotraining.nl en ik spreek graag de mogelijkheden met je door. Wil je nog verder om je heen kijken? Klik eens op deze link!

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.