Online marketing is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Consumenten zoeken, vergelijken en bestellen online. Ook bedrijven bestellen online. Niet alleen kantoorartikelen en computers maar maar zelfs (onderdelen) van complete machines. Kennis van online gedrag van consumenten en bedrijven is van essentieel belang om klanten te vinden en te binden. Kennis van belangrijke applicaties als Google Ads en Google Analytics helpt enorm om succesvol te zijn. Ook het kiezen van de juiste online strategie inclusief de keuzes voor social media is bepalend voor succes. De zakelijke markt werkt veel met LinkedIn en de consumenenmarkt is vaak meer gebaat bij Facebook marketing. Daarnaast is een website met goed scorenede webtektsten een belangrijk onderdeel van je SEO. Wil jij zelf aan de knoppen zitten? Wil je verbeteringen doorvoeren op al deze onderdelen? Volg dan de Training Online Marketing (TOM) bij IPro Training NL.

Doelgroep

Medewerkers van grote bedrijven die reclamebureaus aansturen en hier meer grip op willen krijgen. Medewerkers van mkb bedrijven die de volledige online marketing en communicatie in hun takenpakket hebben. Zelfstandig ondernemers die simpelweg niet de budgetten hebben om externe online marketing experts in te huren.

Programma

In de ochtend staat de theorie centraal en in de middag ga je met de opgedane kennis zelf aan de knoppen zitten. IPro Training NL heeft een digitale leeromgeving beschikbaar maar misschien is nog beter om in te loggen op de eigen website, google ads of google analytics. Het blijkt namelijk dat je veel meer leert als je zelf actief aan het werk ben met je eigen website en social media kanalen.

Het vijfdaagse programma van de Training Online Marketing (TOM) kent de volgende hoofdonderwerpen die als kapstok dienen voor de lessen.

  • Strategie op Dag 1.
  • Online Funnel + SEO Dag 2.
  • SEA (Google Ads) op Dag 3.
  • Social Media (LinkedIn, Facebook etc) op Dag 4.
  • Google Analytics op Dag 5.

Trainingslocaties

Den Haag, Deventer, Eindhoven en Groningen.